13:19

Moja włosowa piramida :)

Witajcie! 

Przypomniało mi się dzisiaj, że już jakiś czas temu miałam zaktualizować moją włosową piramidę. Co prawda nie zawsze kurczowo się jej trzymam, ale staram się, żeby moja pielęgnacja była kompletna i właśnie dlatego ją tworzę. 



Tak obecnie wygląda moja pielęgnacja:




Do tego w najbliższym czasie będę chciała dodać peeling skóry głowy, bo do tej pory nie wykonywałam go nigdy jakoś szczególnie regularnie. Myślę, że przy moim myciu 2x/tydz. spokojnie wystarczy co 2 tygodnie, czyli co czwarte/piąte mycie.

Chciałabym częściej olejować włosy. Najlepiej co 2 dni. Ale moje włosy nie wymagają tak częstego mycia, a szkoda mi męczyć je skoro tego nie potrzebują. Cały czas myślę jak to rozwiązać. Może z czasem jakiś pomysł przyjdzie mi do głowy ;)

Dziś odważyłam się też pierwszy raz umyć włosy odżywką! Bardzo się bałam, gdyż po ostatnim lekkim przeproteinowaniu raczej powinnam je oczyścić niż myć odżywką, ale! okazało się, że efekt jest super! Dawno nie miałam tak miękkich włosów i udało mi się nawet dokładnie zmyć nią olej, który nałożyłam na włosy na noc! Chyba muszę wprowadzić mycie włosów odżywką do mojej pielęgnacji :)

Jeśli już jestem w temacie protein to muszę zastanowić się czy nie powinnam stosować ich przez jakiś czas zdecydowanie rzadziej. Nie częściej niż raz na dwa tygodnie. W podobnej częstotliwości jak stosowanie peelingu w moim przypadku. Myślę jeszcze nad tym, dlatego też w ogóle nie ujęłam ich w piramidzie. Co prawda w pewnym sensie ukryły się pod hasłem 'tuningowane maski', ale nie jest to dokładne określenie czego w danym momencie użyję czy też może będzie to równowaga PEHowa ;)


A jak wygląda pielęgnacja Waszych włosków? 
Tworzycie jakieś plany/piramidy czy spontanicznie decydujecie co użyjecie danego dnia? :)


Pozdrawiam Was serdecznie,
Klaudia

44 komentarze:

Monetka M pisze...

Pomimo planów, zawsze moja pielęgnacja wygląda inaczej. Lubię kombinować w pielęgnacji włosów dlatego nie mam stałych reguł co do pielęgnacji :)

Klaudia pisze...

Mam podobnie, dlatego tak jak napisałam w poście piramida ma tylko przypominać mi o ewentualnych brakach i przywoływać do porządku ;)

Anszpi- Droga do perfekcyjnych włosów pisze...

Nie mam takiej piramidy, dostarczam włosom to czego potrzebują w danym momencie ;)

Klaudia pisze...

Ja cały czas uczę się tego jak dokładnie stwierdzić czego potrzebują moje włosy :) jest już co raz lepiej, ale ciągle zdarza się, że o czymś zapominam, dlatego też aktualizuję co jakiś czas piramidę i sprawdzam czy ta moja pielęgnacja rzeczywiście jest kompletna :)

Kinga Kerth pisze...

U mnie odżywka totalnie się nie sprawdza :)

Dodałam do obs. ;)

Klaudia pisze...

Ja mam kilka takich, które lubię używać, ale raczej nie solo :) często też używam odżywek d/s w formie b/s, gdyż moje włosy generalnie ciężko obciążyć ;)

Dziękuję i chętnie zajrzę do Ciebie :)

sizeer pisze...

Ciekawy post;)
Zapraszam do siebie...

Patrycja Gryszko pisze...

Świetny pomysł na post! :)
Co powiesz na wzajemną obserwacje? I bardzo dziękuję za odwiedziny u mnie i miły kom :)

Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com Odpowiadam na każdą obserwacje i nie pozostaje biernym obserwatorem :)

Patrycja Gryszko pisze...

Obserwuję! :*

Klaudia pisze...

Dziękuję Kochana! Ja również obserwuję ;*

Klaudia pisze...

Dziękuję :) zerknę na pewno :)

Zakręcona pisze...

Moja piramida wygląda bardzo podobnie, jednak ja nigdy nie suszę włosów :) z przyjemnością będę odwiedzać Twojego bloga częściej, więc obserwuję :) i zapraszam również częściej do mnie :)

Klaudia pisze...

Na pewno będę pojawiała się częściej :) Dziękuję ;)

Angelika Cimoch pisze...

Widać, że poświęcasz dużo czasu i uwagi swojej fryzurze. Podoba mi sie u ciebie :)

Pozdrawiam i zapraszam do obserwowania u siebie :)

Klaudia pisze...

Poświęcam im sporo uwagi, ale raczej nie jest to czasochłonne ;) zawsze kiedy nałoże cnoś na włosy wykonuję jakieś czynności domowe, żeby nie marnować czasu ;) ewentualnie w miarę jego nadmiaru czytam książkę lub przeglądam blogi :)

Na pewno zajrzę do Ciebie :)

Miss Marli pisze...

Świetny post :) Super było się dowiedzieć jak dbasz o swoje piękne włosy :)

Klaudia pisze...

Dziękuję bardzo :) Dokładna pielęgnacja moich włosów na pewno pojawi się już wkrótce także zapraszam do obserwowania :)

Och Angelika pisze...

Takie piramidy są bardzo ważne :) Ja np. oczyszczałam włosy szamponem z SLS raz na tydzień :)

Miss Marli pisze...

Chętnie zaobserwuję :) Podoba mi się tematyka bloga, wiadomo, że każda z nas chciałaby piękne i zdrowe włosy :) Chętnie dowiem się czegoś nowego od Ciebie :)

Klaudia pisze...

Dziękuję za obserwację :) Mam nadzieję, że z biegiem czasu znajdziesz tu dla siebie coś ciekawego :)

Klaudia pisze...

Większość dziewczyn własnie oczyszcza włosy raz na 1-2 tygodnie, ale to głównie zależy od ogólnej częstotliwości mycia. Ja myję głowę 2x w tygodzniu więc w miesiącu wychodzi około 7 razy, a dla wielu dziewczyn 7 myć to właśnie tydzień :) Dodać do tego jeszcze muszę, że moje włosy nie za bardzo lubią szampony z SLS, a że nie fundują mi też przyklapu (nie przetłuszczają się za bardzo), więc z powodzeniem oczyszczam je jedynie przed hennowaniem i to im w zupełności wystarcza.

beautyfrommadeline pisze...

Sama chcę w końcu wypróbować myce włosów odżywką, ale jakoś się boję;p Fajna piramida, sama tez będę musiała włączyć wcierki do codziennego użytku;)

Cherry Belle pisze...

Ciekawa taka piramida, jak żywieniowa :) U mnie olejowanie obowiązkowo od lat, włosy dziękują za to :)

Una pisze...

Tak samo mi się skojarzyło! :-)

U mnie nie jest to tak zorganizowane. Stosuję różne rzeczy, w zależności od tego jak wyglądają włosy i czego trzeba im dostarczyć. No i w zależności od tego, ile mam czasu. ;-)

Klaudia pisze...

Bo to tak na prawdę jest to ta sama zasada co piramida potrzeb wg Maslowa :) na jej przykładzie tworzone są m.in. piramidy żywieniowe czy też włosowe :)

Ja olejuje włosy dopiero kilka miesięcy, ale już zauważam dzięki nim wielki wpływ na jakość moich włosów :)

Kathy Leonia pisze...

ja myłam odżywką ale mam ŁZS więc trochę hm nie wyszło xd

Klaudia pisze...

No tak, przy łzs ciężko ;)

Lena pisze...

Chyba będę musiała zacząć bardziej dbać o włosy:)
https://sweetcruel.wordpress.com/

Jestem Megara pisze...

Niestety nigdy nie trzymam się swojego planu pielęgnacji. Zawsze coś innego Przyjdzie mi do głowy ;)

Jestem Megara pisze...

Niestety nigdy nie trzymam się swojego planu pielęgnacji. Zawsze coś innego Przyjdzie mi do głowy ;)

Klaudia pisze...

Też mi się tak czasem zdarza ;)

Klaudia pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Ewelina K pisze...

Ja nie mam tak rozplanowane. Chyba dlatego, że nie używam zbyt dużo produktów do włosów wiec najcześciej to samo póki nie zużyje :D

Klaudia pisze...

Spróbuj! Ale najlepiej wtedy, kiedy będziesz miała możliwość ewentualnego ponownego mycia ;) a wcierki bardzo polecam :))

panqu pisze...

Mam dość podobną piramidę do Ciebie. Myślę, że jest to dość standardowy sposób dbania o włosy :) No chyba, że ktoś nie dba to ma tylko jeden szczebelek ^^

Klaudia pisze...

Dokładnie tak. Taki standard z ewentualnie lekko innymi detalami :)

Moje Małe Uzależnienie pisze...

ja niestety nie jestem osobą systematyczną :(
bo zawsze jest coś innego .

Jeśli masz ochotę to zapraszam do wspólnej obserwacji .
Ja już zaobserwowałam ♥
Buziaki ; *

Paradise For The Eyes pisze...

Jeśli chodzi o moje włosy: od czasu do czasu nakladam maskę i olej. Obserwuję :*

Angelika Niedźwiedzka pisze...

Moja pielęgnacja jest bardziej minimalistyczna :)

Klaudia pisze...

To też ma swoje plusy :)

Klaudia pisze...

'To coś' może być lepsze niż rutyna ;)

Klaudia pisze...

Również obserwuję :)

Klaudia pisze...

Chcę doczekać czasu kiedy wystarczy mi maska i olej co jakiś czas :)

Klaudia pisze...

Ja lubię 'maksymalizm' w pielęgnacji :D

Prześlij komentarz

Dziękuję za poświęcony czas i przeczytanie tego postu :) Będzie mi bardzo miło jeśli wyrazisz to również w komentarzu :) Jeśli obserwujesz mojego bloga poinformuj mnie o tym, gdyż chętnie do Ciebie zajrzę i jeżeli mi się spodoba to chciałabym się odwdzięczyć ;) Pozdrawiam!

Copyright © 2014 by Klaudia , Blogger