15:52

Wyzwanie książkowe 2016. Zmiany, zmiany , zmiany...

Witajcie Kochane!

Bardzo Wam dziękuję Wszystkim i KAŻDEJ z osobna za ciepłe słowa pod poprzednim postem! Bardzo mi było ciepło na serduszku czytając te nawet najdrobniejsze słowa wsparcia :) Na szczęście zdrówko co raz lepiej. Idzie wiosna, więc trzeba się spiąć i przestać chorować ;) Praca licencjacka złożona w dziekanacie i czeka na obronę, którą planuje na 2 lub 16 kwietnia. Wszystko będzie zależało od mojego samopoczucia. Uczelnia bardzo poszła mi na rękę w tym terminem. Byłam w szoku - na prawdę! Myślałam, że nikogo nie będą obchodziły moje problemy, a dostałam nawet dwa terminy do wyboru. Bardzo im jestem za to wdzięczna :) Dzisiaj nie będzie włosowego ani kosmetycznego wpisu.  Zapraszam do dalszej części :)



      Zbliża się koniec pierwszego kwartału, a ja już jestem co raz bardziej zmęczona wyzwaniem, o którym pisałam TUTAJ. Bardzo nie lubię się ograniczać, a ta lista sprawia, że zamykam się w jakiś czytelniczych widełkach. Do tego stwierdziłam, że nie będę w stanie przebrnąć np. przez tomik poezji. Na pewno elementy listy będą siłą rzeczy zawarte wśród przeczytanych przeze mnie pozycji, ale chcę to robić przede wszystkim dla przyjemności, a nie po to aby odhaczyć kolejny punkt na liście wyzwania. Chciałam przebranżowić się na akcję "Przeczytam tyle ile mam wzrostu", ale... zważając na to, że jestem wysoka (178 cm :P), a mamy już koniec pierwszego kwartału 2016 roku to byłoby ono ciężkie do wykonania. Mam specyficzny gust literacki. Lubię książki bardzo lekkie lub takie, które dotykają poważnych problemów i opierają się na faktach. Bardzo lubię także autobiografię, ale w temacie, który mnie interesuje. Stworzyłam listę pozycji, które na pewno chciałabym w tym roku przeczytać. Myślę, że z biegiem czasu będę ja uzupełniała o nowe książki, o których teraz zapomniałam, albo takie, które będą zupełną nowością. Wśród książek na mojej liści są też takie, które już znam. Chcę sprawdzić jaką wystawię im recenzję po kilku latach od poprzedniego czytania i już też patrząc na daną pozycję z innej perspektywy, troszkę dojrzalszym okiem ;)

      I tak na mojej liście znalazły się (w kolejności alfabetycznej): 


1.     21 kroków do szczęścia, F.G. Gerson
2.     A oni wciąż mnie szukają, Maria Stefanelli, Manuela Moresco
3.     Arabska córka, Tanya Valko
4.     Arabska żona, Tanya Valko
5.     Bidul, Mariusz Maślanka
6.     BJ: Szalejąc za facetem, Helen Fielding
7.     BJ: W pogoni za rozumem, Helen Fielding
8.     Bridget Jones: Dziennik, Helen Fielding
9.     Byłam żoną seryjnego mordercy, Cathy Wilson
10.  Ciemniejsza strona Greya, E L James
11.  Córka Nomadów (cz. II), Waris Dirie, Jeanne D'Haem
12.  Cuda z nieba, Christy Wilson Beam
13.  Diabeł ubiera się u Prady, Lauren Weisberger
14.  Dziennik bulimiczki, Elisabeth Zöller, Brigitte Kolloch
15.  Grey, E L James
16.  Gwiazd naszych wina, John Green
17.  I że cię nie opuszczę, Elizabeth Gilbert
18.  Imiona kwiatów i dziewcząt, Elizabeth Gilbert
19.  Jedenaście minut, Paulo Coelho
20.  Jedenastoletnia żona, Khadija Al-Salami, Nada Al-Ahdal
21.  Jedz, módl się, kochaj, Elizabeth Gilbert
22.  Jesienna miłość, Nicholas Sparks
23.  Kochałam psychopatę, Barbara Bentley
24.  Kocham Nowy Jork (cz. 1), Isabelle Laflèche
25.  Kocham Paryż (cz. II), Isabelle Laflèche
26.  Księżniczka, Jean Sasson
27.  Kwiat pustyni (cz. I), Waris Dirie, Cathleen Miller
28.  Ludzie wysp, Elizabeth Gilbert
29.  Moja siostra mieszka na kominku, Annabel Pitcher
30.  Musiałam odejść. Wspomnienia żony I syna Osamy bin Ladena, Jean Sasson, Najwa bin Laden, Omar bin Laden
31.  My, dzieci z dworca zoo, Christiane Felscherinow
32.  Na zakręcie, Nicholas Sparks
33.  Nowe oblicze Greya (cz. III), E L James
34.  Okaleczona, Cathy Glass
35.  Oskar i Pani Róża, Eric-Emmanuel Schmitt
36.  Pamiętnik, Nicholas Sparks
37.  Panna młoda (cz. I), Nike Farida
38.  Papierowe miasta, John Green
39.  Pięćdziesiąt twarzy Greya (cz. I), E L James
40.  Portier nosi garnitur od Gabbany, Lauren Weisberger
41.  Porwana i sprzedana. Moja historia (cz. I), Sarah Forsyth
42.  Porwanej i sprzedanej powrót do piekła (cz. II), Sarah Forsyth
43.  Przełamać tabu (cz. III), Waris Dirie, Corinna Milborn
44.  Skrzywdzona, Cathy Glass
45.  Słowa pamięci, Rowan Coleman
46.  Sprzedana. Moja historia, Sophie Hayes
47.  Szukając Alaski, John Green
48.  Tak wygląda szczęście (cz. I), Jennifer E. Smith
49.  Wołanie kukułki, Robert Galbraith
50.  Wróć, jeśli pamiętasz (cz. II), Gayle Forman
51.  Wszystko pamiętam tatusiu, Katie Matthews
52.  Wyrwana z syryjskiego piekła. Moja historia, Meriam Rhaiem
53.  Zanim zrozumiem, Małgorzata Mroczkowska
54.  Zawsze stanę przy tobie
55.  Żona (cz, II), Nike Farida
56.  Żona, Meg Wolitzer
57.  Zostań, jeśli kochasz (cz. I), Gayle Forman


      To pozycje, które znam, albo na które które poluję już od jakiego czasu. Szukam też jakiś nowości.



     Macie może do polecenia jakąś książkę? Odpada fantastyka i science-fiction, bo nie lubię tego typu książek ;) No i raczej literatura współczesna, choć warunek konieczny to nie jest ;) Przeczytałabym w sumie jakiś dobry kryminał albo thiller, a tego brakuje na mojej liście ;) Chętnie przyjmę każdą propozycję!


    PS: Już dziś zapraszam na włosowy post już w najbliższy weekend! Opowiem Wam co nieco o lnianych maskach, które stosuję ostatnio bardzo intensywnie i jakie dają one efekty. Przybliżę też kilka przykładowych składów takich kompresów.




      Pozdrawiam,
      Klaudia

8 komentarzy:

Patrycja Gryszko pisze...

Czytałam całą serie " 50 odcieni" EL James i Gray tez i to sa najlepsze romanse/ erotyki <3

Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com Odpowiadam na każdą obserwacje :)

Klaudia pisze...

Również czytałam już tę trylogię. Został mi tylko ostatni tom 'oczami Greya', ale przeczytam sobie całość jeszcze raz i na koniec wersję widzianą od strony Christiana :)

Kathy Leonia pisze...

ja obecnie mam fazę na krwawe horrory;p

Paulina Anna pisze...

Ja lubię czytać kryminały medyczne oraz horrory, może spróbuj coś w tym kierunku? :D A kilkanaście książek z Twojej listy podkradnę i też przeczytam :)

Klaudia pisze...

Ja lubię oglądać, ale w wersji czytanej jakoś nie przypadły mi do gustu ;)

Klaudia pisze...

Kryminały medyczne brzmią baaardzo interesująco :D Może mogłabyś zaproponować jakieś konkretne tytuły? ;)
Bardzo proszę! Podkradaj do woli ;)

*Nataleczka* pisze...

Może i ja wezme udział w jakimś wyzwaniu. Ps. zostaję u ciebie

Kasia The Daily Books pisze...

Kilka pozycji kojarzę. Zostań jeśli kochasz mam w planach niebawem zacząć czytać gdyż film bardzo mi się podobał

Prześlij komentarz

Dziękuję za poświęcony czas i przeczytanie tego postu :) Będzie mi bardzo miło jeśli wyrazisz to również w komentarzu :) Jeśli obserwujesz mojego bloga poinformuj mnie o tym, gdyż chętnie do Ciebie zajrzę i jeżeli mi się spodoba to chciałabym się odwdzięczyć ;) Pozdrawiam!

Copyright © 2014 by Klaudia , Blogger